Auto met hoge instap
Comfortabel instappen? Gemakkelijk een kinderzitje plaatsen of weghalen? Snel last van je rug? Te lang voor de gemiddelde auto? Bekijk dan onderstaande auto’s met hoge instap van Auto Siero.
Veel mensen denken bij een auto met hoge instap meteen aan senioren auto’s. Niet geheel onterecht. Maar een hoge instap biedt niet alleen voordelen voor senioren. Denk maar eens aan mensen die regelmatig te maken hebben met rugklachten of bijvoorbeeld lange mensen die moeilijk in een auto komen. Een hoge instap laat je dan comfortabel instappen.
Heb je kinderen die nog in veiligheidsstoeltjes zitten? Een auto met een hoge instap voorkomt dan, dat je elke keer moet bukken om je kind stevig, in zijn of haar stoeltje vast te zetten.
Nog een bijkomend voordeel is dat u hoger boven het wegdek zit. Hierdoor wordt het een stuk overzichtelijker in het drukke verkeer.
Twijfel je nog? Spreek dan eens iemand aan die een auto met een hoge zit rijd. Hij of zij zal je waarschijnlijk vertellen dat de volgende auto weer een hoogzitter wordt vanwege het comfort.
Het is allang niet meer zo, dat een auto met hoge instap per definitie een grote auto is. Vandaag de dag zijn er veel verschillende soorten en maten auto’s, voorzien van een hoge instap.
Denk maar eens aan de Renault Captur, de Renault Modus of bijvoorbeeld de Toyota Verso S. Allemaal kleine compacte auto’s met een hoge instap. Naast deze drie voorbeelden zijn er natuurlijk veel meer kleine auto’s met een hoge instap. In het overzicht onderaan deze pagina vindt je alle auto’s met een hoge of extra hoge instap.
Ben je niet per sé op zoek naar een kleine auto met hoge instap maar naar een auto met hoge instap in het algemeen? Bekijk dan het overzicht met alle auto’s, bovenaan deze pagina. Auto Siero heeft altijd meerdere occasions met hoge instap op voorraad.
Tweedehands auto’s met hoge instap zijn prijstechnisch soms een stuk interessanter dan nieuwe auto’s. Op de tweedehands automarkt zijn vaak heel goede occasions te vinden. Ook in het segment: auto’s met hoge instap, is er veel keuze. Grote auto’s, kleine auto’s, auto’s met veel, of juist met weinig zitplaatsen etc.
Staat je droomauto niet op onze website? Geef ons dan een zoekopdracht. Wij vinden vervolgens jouw droomauto, brengen hem voor jou in topconditie en leveren hem eventueel ook nog bij jou thuis af.
Ben je op zoek naar een automaat met hoge instap? Bovenaan deze pagina staat onze voorraad auto’s met hoge instap. Onder het kopje transmissie is eenvoudig te zien of het om een automaat of om een handgeschakelde auto gaat.
In Amerika en Japan werden automaten na hun introductie meteen geaccepteerd. Dit kwam door het wegennet, de lange afstanden en de veelvoorkomende rechte wegen in die landen.
In Nederland en Europa duurde de acceptatie van automaten een stuk langer. Automaten waren een stuk minder zuinig en kregen hier al snel het stempel: “oude vrouwen auto” vanwege de weinige handelingen die de bestuurder uit moest voeren. Daarbij komt dat iedereen hier leert autorijden in een handgeschakelde auto.
Toch zien de meesten steeds meer voordelen van het rijden in een automaat. Je rijdt meer ontspannen, gebruikt slechts één voet, hoeft geen versnellingspook te bedienen, houdt beide handen aan het stuur en kan dus beter het verkeer in de gaten houden. Je zou dus kunnen zeggen dat het rijden van een automaat ook bijdraagt aan de verkeersveiligheid.
Een auto met hoge instap en automaat is dus extra veilig. Je hoeft minder handelingen te doen, waardoor je jezelf volledig kan concentreren op het verkeer en door de verhoogde zit ben je in staat om meer waar te nemen in het verkeer. Win Win.
Een bijkomend voordeel is dat wanneer je in de file staat (dat komt weleens voor in Nederland) je alleen maar gas hoeft te geven en te remmen. Filerijden is een verademing in automaat ten opzichte van een handgeschakelde auto.
Mensen die zelf de volledige controle willen houden, de sportieve automobilisten, de mensen die net even wat langer willen doortrekken bij een stoplicht, zij kiezen vaak voor een schakelbak.
Verder zou je kunnen stellen dat de reparatiekosten aan een automaat vaak wat hoger liggen dan bij een handgeschakelde auto. Voor het repareren van een automaat dient er vaak een specialist ingeschakeld te worden.
Ben je op zoek naar een zuinige auto met hoge instap? De auto’s bovenaan deze pagina zijn de auto’s met hoge instap die wij momenteel op voorraad hebben. Wanneer je op één van deze auto’s klikt zie je op de “auto detailpagina” welk energielabel voor deze auto is verstrekt.
Het energielabel geeft aan hoe zuinig een auto is ten opzichte van vergelijkbare auto’s. De tabel laat zien dat een auto met energielabel F minstens twintig tot dertig procent meer slurpt, in vergelijking met een gemiddelde auto van dezelfde grootte. Wilt u een zuinige auto met hoge instap? Kies dan voor een auto met energielabel A, B of C.
Mensen worden gemiddeld steeds ouder en blijven steeds vaker en langer thuis wonen. Door de digitalisering verdwijnen de kleine buurtwinkeltjes, de postkantoren, de kleine bankkantoren waar je even makkelijk naartoe kan etc.
Senioren worden hierdoor steeds afhankelijker van hun auto. Veel senioren kiezen voor een auto met hoge instap. Dit vanwege het comfort tijdens het rijden en het overzicht dat dit type auto hen biedt in het verkeer.
Zoals je op deze pagina heeft kunnen lezen zijn auto’s met een hoge instap niet per definitie “senioren auto’s” toch zien we dat veel senioren kiezen voor een auto met hoge instap.
Welke instaphoogte is nou het meest geschikt? Hieronder een drietal voorbeelden om duidelijk te maken welke instaphoogte het meest geschikt is voor jou.
De instaphoogte is perfect wanneer bij het instappen de zitting van de stoel zich net onder het zitvlak bevindt. Zonder je in te spannen voel je de stoel onder je glijden bij het instappen.
De instaphoogte is te laag wanneer de zitting van de stoel zich een behoorlijk stuk onder jouw zitvlak bevindt. Je moet door de knieën om in de stoel te komen.
De instaphoogte is te hoog wanneer de zitting bij het instappen al tegen jouw bovenbeen aankomt. Moet je je strekken (of zelfs klimmen) om in de stoel te komen dan is de instaphoogte van jouw auto te hoog.
Bij auto’s met een hoge instap is de afstand van de straat tot aan de zitting +/- 60cm. De auto hierboven is een auto met hoge instap.
Bij auto’s met een normale instap is de afstand van de straat tot aan de zitting +/- 50cm. De auto hierboven is een auto met lage instap.